ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ “ΚΑΛΟΘΕΛΗΤΩΝ”
Από τα μέσα του Δεκέμβρη το Υ.ΠΑΙ.Θ. έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Πρώτο βήμα σε αυτή τη διαδικασία είναι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Το υπουργείο είναι ξεκάθαρο: η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι το πρώτο στάδιο της Α.Ε.Ε. (Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου) και έχει ως στόχο για φέτος την εισαγωγή “πνεύματος” αυτοαξιολόγησης - και φυσικά αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που θα οδηγήσει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, η πραγματικότητα και όλο το νομικό οπλοστάσιο που τη συνοδεύει, άλλα μαρτυρούν. Η αξιολόγηση έρχεται για να επιβάλλει κλίμα τρομοκρατίας, αυταρχισμού και ανταγωνισμού στην εκπαίδευση, να υποσκάψει κάθε δυνατότητα συλλογικής δράσης, να διαμορφώσει ένα εργαλείο για τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και να οδηγήσει σε απολύσεις. Γι' αυτό και την απορρίπτουμε πλήρως και παλεύουμε να μην εφαρμοστεί κανένα στάδιό της, είτε είναι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, είτε αυτή του εκπαιδευτικού.
Σε ότι αφορά την αυτοαξιολόγηση επισημαίνουμε τα εξής: το Υ.ΠΑΙ.Θ.στο υπ' αριθμ. 1900089/Γ1/10 -12 -2013 έγγραφο του ορίζει ότι η αυτοαξιολόγηση είναι υποχρεωτική. Παρακάτω επισημαίνει ότι η διαδικασία “πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων”. Πουθενά δεν ορίζεται ότι η συμμετοχή κάποιου συναδέλφου είναι υποχρεωτική σε
αυτές, ούτε ορίζονται περισσότερες λεπτομέρειες για τη συγκρότησή τους. Γι' αυτό και επιχειρεί να εκβιάσει και να φοβίσει τους συναδέλφους με πιέσεις που θα ασκήσουν Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σχολικοί Σύμβουλοι και «καλοθελητές» Διευθυντές Σχολικών Μονάδων.
Θα το πούμε καθαρά: εκβιασμοί του τύπου ότι «αν δεν γίνουν οι ομάδες εργασίας θα υπάρξουν πειθαρχικές συνέπειες για τους συναδέλφους» ή ότι «το προτεινόμενο κείμενο της ΟΛΜΕ είναι παράνομο και άρα δεν μπορεί να γραφεί στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων» είναι ωμός εκβιασμός προς τους συναδέλφους από τα στελέχη της εκπαίδευσης. Τους προειδοποιούμε ότι η απάντηση του οργανωμένου εκπαιδευτικού κινήματος και της ΕΛΜΕ θα είναι άμεση. Θα παρθούν όσα συνδικαλιστικά, πολιτικά, αλλά και νομικά μέτρα κριθούν σκόπιμα ώστε να προστατευθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί από την αυθαιρεσία της διοίκησης.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων συλλογικά και κάθε συνάδελφο ατομικά να παλέψουμε ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και να μην υποκύψουμε στις όποιες πιέσεις για την εφαρμογή της.
1. Να υιοθετηθεί από τους συλλόγους διδασκόντων το κείμενο της ΟΛΜΕ.
2. Σε κάθε περίπτωση να μη συμμετάσχουν οι συνάδελφοι σε ομάδες εργασίας. Αυτή η υποχρέωση δεν αναφέρεται πουθενά και αν η διοίκηση θέλει να υποχρεώσει κάποιον, οφείλει να επικαλεστεί συγκεκριμένες διατάξεις.
3. Σε περίπτωση που επιχειρηθεί παρά τη θέληση του συλλόγου διδασκόντων η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης (πχ. συνεδρίαση για τη συγκρότηση ομάδων εργασίας), να ενημερωθεί η ΕΛΜΕ ώστε να παρέμβει με όλους τους πρόσφορους τρόπους (στάση εργασίας, παράσταση διαμαρτυρίας κλπ).
Πάνω απ' όλα η συσπείρωση στο σωματείο και η επικοινωνία με την ΕΛΜΕ είναι το όπλο μας. Με συλλογικό αγώνα η αξιολόγηση δε θα περάσει!
ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΤΥΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Μαστροκώστας Κώστας Πανοπούλου Φωτεινή
Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
1 σχόλιο :
Για καθήστε βρε λεβέντες! Τι σημαίνει απορίπτετε την αυτοαξιολογηση ή την αξιολόγηση; Πήρατε κάποια στιγμή μια θέση διδάσκοντος στο δημόσιο και δεν πρέπει να αξιολογηθεί η απόδοσή σας ή ικανότητά σας ή οι δυνατότητές σας στον αιώνα τον άπαντα; Εμείς που εργαζόμαστε στον ιδιωτικό τομέα επί χρόνια αξιολογούμαστε καθημερινώς και από τους προϊστάμενους μας και από τους μετόχους των εταιρειών μας και το σπουδαιότερο από την αγορά! Δεν πάθαμε κάτι. Ισα ίσα βελτιωνόμαστε κάθε μέρα, δημιουργούμε και κάνουμε καριέρα. Βεβαίως οι λουφαδόροι έχουν πρόβλημα, αλλά οι όλοι οι άλλοι μέσα από την αξιολόγηση διεκδικούν και αποδοχές και θέσεις. Εσείς που διδάσκετε στα παιδιά μας πώς θα τα καταφέρουν στην ανταγωνιστική κοινωνία που θα ζήσουν, θα έπρεπε πρώτοι να είστε η κήρυκες της αξιολόγησης. Αλλωστε και το σχολείο με μια αξιολόγηση δεν κρίνει προακτέους, στάσιμους και μετεξεταστέους; Για συνέλθετε!
Δημοσίευση σχολίου