Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

0 Ο Βλαχογιώργος κλέφτης

Λόγια και ιστορίες 
της Πρασιάς
Ο Βλαχογιώργος (ο Γεώργιος Πώπος από τον Πρόδρομο της Πρασιάς) πήρε απόφαση να βγει στο κλαρί, να πάει να γίνει τάχα κλέφτης στα ψηλά βουνά των Αγράφων.
-Μάνα ετοίμασε τα πράγματά μου, φτιάξε μου τον τορβά, βάλε μου ψωμί και τυρί μπόλικο, βάψε μου τα τσαρούχια, είπε μια μέρα ο Βλαχογιώργος στη μάνα του.
-Πού θα πας Γιώργο μου; ρώτησε η μάνα του.
-Φεύγω για την κλεφτουριά μάνα, μόνο μην αργείς, κάνε γρήγορα, απάντησε ο Βλαχογιώργος.
-Πού μ’ αφήνεις τη δόλια μοναχή; ξαναρώτησε εκείνη.
-Φεύγω μάνα, με περιμένει η συντροφιά, ξανάπε ο Βλαχογιώργος και δρασκέλισε την πόρτα με τον τορβά στον ώμο.
Ανέβηκε ψηλότερα στη ραχούλα και τράβηξε πέρα προς τη θέση Κούμαρος. Βρήκε ένα φουντωτό πουρνάρι, κρέμασε σε ένα κλωνάρι του τον τορβά με το ψωμί και έπειτα ξάπλωσε στην παχιά σκιά του. Σύντομα τον πήρε ο ύπνος.
Σε λίγη ώρα έφτασε στο σημείο το κοπάδι με τα γίδια του Θωμά Μάνδαλου. Φέρνοντας μια γυροβολιά εκεί τα γίδια ψάχνοντας κανένα βλαστάρι μύρισαν και τον τορβά με το ψωμί του Βλαχογιώργου. Τα τραγιά του Μάνδαλου τέντωσαν τα μπροστινά τους πόδια στο κλωνάρι του
πουρναριού και έχωσαν το κεφάλι μέσα στον τορβά. Άρπαξαν την κουλούρα με το ψωμί και δεν άφησαν ούτε τριμόψυχα. Χαμπάρι δεν πήρε ο Βλαχογιώργος! Σαν ξύπνησε το απογευματάκι διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε τίποτε να βάλει στο στόμα του.
Γύρισε τότε πάλι στο πατρικό του.
-Ήρθες πίσω Γιώργο μου; τον ρώτησε η μάνα του.
-Ήρθα να λάβω νέες προμήθειες, είπε ο Βλαχογιώργος.
-Τι έγινε η κουλούρα με το ψωμί; ξαναρώτησε η καημένη η μάνα.
-Την έφαγε η συντροφιά, αποκρίθηκε ο λεβέντης της!

Του Βασιλείου Γ. Χαλαστάνη
"ΠΡΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΜΕΣ"

Δεν υπάρχουν σχόλια :