Με την τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας στις 16 Ιουλίου στη Λαμία, ολοκληρώθηκε ο κύκλος των συνεδριάσεων της πρώτης αιρετής περιφερειακής περιόδου 2011 – 2014.
Με ανάμεικτα συναισθήματα, ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε όλους, λέγοντας :
«Σας ευχαριστώ,
Όλους εσάς στο Περιφερειακό Συμβούλιο, την πλειοψηφία και τη μειοψηφία, τους Προέδρους του Συμβουλίου, τους Αντιπεριφερειάρχες, τους Προέδρους και τα μέλη των Επιτροπών – της Οικονομικής και του Περιβάλλοντος – καθώς και των Νομικών Προσώπων. Όλους εσάς, που με τη συναίνεση, τη στάση, ακόμα και την κριτική σας, συμβάλατε στη σημαντική δουλειά που κάναμε.
Όλους τους φορείς που συνεργαστήκαμε, την πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς, θεσμικούς και κοινωνικούς εταίρους, τους πολίτες και την κοινωνία, την εκκλησία, τους εργαζόμενους και την οικογένειά μου
Όλους, που συν-ταξιδέψαμε στο 12χρονο ταξίδι μου στην Αυτοδιοίκηση, στο πιο δημιουργικό και συναρπαστικό ταξίδι της πολιτικής μου διαδρομής.
Όλους, που μου έδωσαν την ευκαιρία «στο μόνον – μοναδικό της ζωής μου ταξίδιον» (όπως το λέει ο Βυζηινός) να είμαι για τη Βοιωτία και τη Στερεά Ελλάδα, όχι πολιτικός πρώτης γραμμής. Αλλά πολίτης πρώτης γραμμής.»
Ευχαριστίες για την τετράχρονη συνεργασία ανταπέδωσαν στον Περιφερειάρχη, οι επικεφαλής των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς και Περιφερειακοί Σύμβουλοι, ευχόμενοι καλή και εποικοδομητική συνέχεια στην πορεία του.
Από τα πολλά και σημαντικά θέματα της ημερήσιας διάταξης ξεχωρίζουν :
Η παρουσίαση από τον Περιφερειάρχη Κλέαρχο Περγαντά του σχεδίου του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος 2014 -2020 και της περιφερειακής στρατηγικής RIS 3, στο πλαίσιο των υποχρεώσεων της Περιφέρειας για την υποβολή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αρχικά ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στην υλοποίηση της τρέχουσας περιόδου ΕΣΠΑ 2007-2013, τονίζοντας πως το ποσοστό απορρόφησης της Στερεάς Ελλάδας 113%, είναι κορυφαίο σε πανελλήνιο και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Παράλληλα, ο κ. Περγαντάς, αναφέρθηκε στην υπερδέσμευση του προγράμματος, εξηγώντας πως :
«Η υπερδέσμευση ήταν μονόδρομος, αλλά και αναγκαία για να μπορέσουμε να κάνουμε το ΠΕΠ εργαλείο δουλειάς. Κι αυτό γιατί :
Κατ΄αρχήν παραλάβαμε, το 2011, το ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας, 252 εκ. € «φορτωμένο» με μεταφερόμενα από το Γ΄ΚΠΣ έργα 100 εκ. €.
Προφανώς ένα τόσο μικρό πρόγραμμα δεσμευμένο κατά 40% με παλιά έργα – και στην πλειοψηφία τους δυσλειτουργικά, χωρίς δυνατότητα ολοκλήρωσης – για να ενεργοποιηθεί έπρεπε να ξεπεράσει τα όριά του.
Παράλληλα, οι υπερδεσμεύσεις είχαν πάντα την συναίνεση των κεντρικών πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων.»
Στη συνέχεια, ο Περιφερειάρχης παρουσίασε τα μεγέθη και την αρχιτεκτονική του νέου ΕΣΠΑ της Στερεάς Ελλάδας και συνόψισε την τετράχρονη δουλειά που έγινε στην Περιφέρεια για την πλήρη αξιοποίηση των κονδυλίων, με «5 αλήθειες + 1 μύθο».
Αλήθεια πρώτη :
Ολοκληρώνεται ένα πλήρως εργοκεντρικό ΕΣΠΑ 2007-2013, με αποτελεσματική διαχείριση, κορυφαία απορροφητικότητα 113 % και σημαντικές παρεμβάσεις σε κάθε γωνιά της Στερεάς Ελλάδας.
Αλήθεια δεύτερη
Με συστηματική δουλειά εξασφαλίστηκε στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ένα νέο μεγαλύτερο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το νέο πρόγραμμα είναι 333,35 εκ. €, έναντι των 248,44 εκ. € που έχουμε σήμερα. Είναι δηλαδή αυξημένο κατά 84,91 εκ. €.
Επιπλέον πόροι για τη Στερεά Ελλάδα, μπορούν να εξασφαλιστούν από το 30% του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς και με διεκδικήσεις από άλλα τομεακά προγράμματα.
Αλήθεια Τρίτη
Η νέα αρχιτεκτονική του ΕΣΠΑ, που εστιάζεται στην αναπροσαρμογή του παραγωγικού μοντέλου της Στερεάς Ελλάδας, σε απόλυτο συσχετισμό με το συγκροτημένο σχέδιο της Περιφέρειας για τον πρωτογενή τομέα και το Καλάθι αγροτικών προϊόντων.
Αλήθεια τέταρτη
Οι συνεχείς διεκδικήσεις και παρεμβάσεις για να προχωρήσουν έργα, να επιταχυνθούν εξελίξεις, να δεσμευτούν περισσότερα κονδύλια.
Αλήθεια Πέμπτη
Η πλήρης αξιοποίηση των εθνικών πόρων κυρίως για σημαντικά οδικά έργα στη Στερεά Ελλάδα, με περισσότερες χρηματοδοτήσεις και εξομάλυνση χρηματορροών.
Και ένας μύθος
Πως όλα αυτά έγιναν ομαλά. Όλα αυτά έγιναν με κόπο, επιμονή και σκληρή προσπάθεια. Έγιναν σε περίοδο κρίσης, περικοπών, ανάμεσα σε δυο μνημόνια και με τον θεσμικά ανολοκλήρωτο Καλλικράτη.
Επίσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο, συζητήθηκε το θέμα του Οργανισμού Κωπαϊδας.
Όπως είναι γνωστό, πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αφού από το Σεπτέμβριο ο Οργανισμός Κωπαϊδας που λειτουργεί ως ΝΠΔΔ από το 1953, καταργείται με απόφαση της κυβέρνησης, βαρύνοντας την Περιφέρεια με χρέη 12,5 περίπου εκ. €, μετά από 60 χρόνια κρατικής εποπτείας.
Για το ζήτημα αυτό το Περιφερειακό Συμβούλιο έχει ήδη πάρει θεση, σύμφωνα με την οποία, το όποιο σχήμα επιλεγεί για να αντικαταστήσει το σκοπό και τις αρμοδιότητες του Οργανισμού :
Α) δεν θα πρέπει να επωμιστεί τα οικονομικά βάρη του παρελθόντος, καθώς με αυτό τον τρόπο δεν μπορεί να υπάρξει ούτε οικονομικός προγραμματισμός, ούτε βιωσιμότητα, καθώς το βάρος αποπληρωμής θα καταστήσει το νέο φορέα προβληματικό από τη γέννησή του.
Β) να του παραχωρηθεί το σύνολο της ακίνητης και κινητής περιουσίας προκειμένου να λειτουργήσει με επιτυχία
Γ) να είναι ένας φορέας δημόσιου χαρακτήρα, στον οποίο θα εκπροσωπούνται η Περιφέρεια, οι Δήμοι και οι παραγωγικοί φορείς της περιοχής.
Επιπλέον θα πρέπει να ληφθούν υπόψη η αναγκαιότητα στελέχωσης του νέου φορέα με προσωπικό, καθώς και η νομική του μορφή, η οποία θα πρέπει να εξασφαλίζει λειτουργικότητα, αποδοτικότητα, σταθερότητα και αυτοδυναμία.
Η κατατοπιστική εισήγηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, που περιλαμβάνει πλήρες ιστορικό του Οργανισμού, τεκμηρίωση της κατάστασης και διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων της νέας νομικής μορφής, καταλήγει «κρούοντας των κώδωνα του κινδύνου», αφού :
Αφενός όποια λύση κι αν επιλεγεί για τη νομική του μορφή δεν μπορεί να υλοποιηθεί μέχρι 30 Σεπτεμβρίου (ημερομηνία κατάργησης του Οργανισμού)
Αφετέρου, αν και η κατάργηση του Οργανισμού έχει δημοσιευτεί σε ΦΕΚ από τις 26 Μαρτίου 2014, δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα από το Υπουργείο καμία προβλεπόμενη από το Νόμο διαδικασία : ούτε καν η πιο απλή διάταξη για σύσταση τριμελούς επιτροπής μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του νόμου (δηλ. μέχρι 26 Απριλίου) «για τη διενέργεια καταγραφής απαιτήσεων και υποχρεώσεων του Οργανισμού Κωπαίδας και απογραφής κινητών και ακινήτων».
Συνεπώς η κατάργηση του Οργανισμού θα πρέπει να παραταθεί.
Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου