Σκοπός τους είναι να πιέσουν τους αρμοδίους ώστε να αντιληφθούν την δραματική κατάσταση στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο αλλά και την επικινδυνότητα στις καθημερινές μετακινήσεις τους, ώστε οι εργασίες για το νέο δρόμο να ξεκινήσουν άμεσα. Εφόσον όμως υπάρχει κόλλημα στην περιοχή της Ερμίτσας – Αγ. Ιωάννη Ρηγανά, απ’ όπου και προβλέπεται η αρχή της κατασκευής του νέου δρόμου, οι σχεδόν 2.500 κάτοικοι και οι 10 πρόεδροι των κοινοτήτων του πρώην Δήμου Παναιτωλικού και Παρακαμπυλίων, επιδιώκουν οι εργασίες κατασκευής του δρόμου να ξεκινήσουν ή από την περιοχή της «Μεταλλοπλαστικής» πριν την Καμαρούλα, ή μετά από αυτήν, από την περιοχή του «Όνειρο Club». Παράλληλη επιδίωξή τους είναι να συντηρηθεί και ο υφιστάμενος δρόμος, ο οποίος όπως καταγγέλλουν εδώ και περίπου 7 χρόνια είναι εγκαταλελειμμένος στην τύχη του και μόνο πέρσι, κατόπιν έντονων διαμαρτυριών, έγινε μια μικρή συντήρηση, χωρίς αυτή να επαλειφθεί φέτος.
Ήδη έχει γίνει η δημοπράτηση του έργου και είναι εξασφαλισμένα τα χρήματα της κατασκευής του και των αποζημιώσεων για όλη την έκτασή του, ενώ ήδη ο ανάδοχος έχει εγκατασταθεί. Συγκεκριμένα, στις 24 Σεπτεμβρίου του 2013 είχε διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την βελτίωση του δρόμου, στον οποίο είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος η τεχνική εταιρεία «Παπαϊωάννου». Τα χιλιόμετρα
της κατασκευής είναι 7,15.
Το έργο αναμένονταν να ξεκινήσει στις αρχές του 2014 και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του ήταν τα δύο χρόνια. Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη μέσω ΕΣΠΑ και ανέρχεται στα 29.000.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των χρημάτων των αποζημιώσεων, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάτι που να σηματοδοτεί την αρχή.
Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, εκπονήθηκε το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών, το οποίο επεκτείνεται χρονικά μέχρι το 2025. Περιλαμβάνει έργα που θα εκτελεστούν από το Σ.Ε.Σ (ΕΣΠΑ) 2014-2020 αλλά και από το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ωστόσο οι κάτοικοι «χορτασμένοι» όλα τα προηγούμενα χρόνια από υποσχέσεις και δεσμεύσεις κρατούν μικρό καλάθι.
Ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Βλασίου Παναγιώτης Πολυχρόνης τονίζει στη «Σ» ότι «τον δρόμο τον θέλουμε χρόνια αλλά μάταια. Μάλιστα στην τύχη του έχει αφεθεί και ο υπάρχον δρόμος, ο οποίος όσο ο καιρός περνάει γίνεται ολοένα και πιο επικίνδυνος, αφού έχει στενέψει περαιτέρω λόγω των ακλάδευτων δένδρων και κλαδιών. Το καλοκαίρι, αλλά και τα Σαββατοκύριακα ο κόσμος μόνο στον Άγιο Βλάσιο φτάνει και ίσως ξεπερνά τους 1500 κατοίκους, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι είναι 200, για τους οποίους η μετακίνηση γίνεται με δυσκολία, λόγω της υφιστάμενης κατάστασης».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Πρόεδρος του Ψηλόβραχου Νίκος Τσούλος, ο οποίος εκτός της μεγάλης αναμονής και προσμονής που υπάρχει για τον δρόμο επισημαίνει πως από το 1956 ο υπάρχων δρόμος είναι ακριβώς ίδιος χωρίς καμία παρέμβαση. «Κάνουμε 60 χλμ για να φτάσουμε στο Αγρίνιο μέσα από μια επικίνδυνη διαδρομή γεμάτη κλαδιά, ενώ θα μπορούσαμε να διανύσουμε μόλις 30 με μεγαλύτερη ασφάλεια».
Τέλος ο Πρόεδρος της Ποταμούλας Ηλίας Τσούνης τόνισε χαρακτηριστικά: «Ο υπάρχων δρόμος είναι σε άθλια κατάσταση, κλαριά και χορτάρια δεν έχουν κοπεί και έχουν καλύψει το δρόμο, ενώ οι λακκούβες είναι «εφιαλτικές». Για το νέο δρόμο δεν έχει γίνει το παραμικρό εδώ και 2/5 χρόνια, από τότε δηλαδή που έγινε η δημοπράτηση. Μαθαίνουμε ότι υπάρχει κινητικότητα και ελπίζουμε αυτό να σημάνει την έναρξη των εργασιών. Έχουμε ακούσει πολλά, αλλά πλέον δεν πιστεύουμε τίποτα».
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι οι προαναφερθέντες, επικαλούνται τα έγγραφα τα οποία έχουν αποστείλει στους αρμόδιους τόσο για τον νέο δρόμο, όσο και για την βελτίωση και το κλάδεμα των κλαδιών στον υπάρχοντα δρόμο, χωρίς μέχρι στιγμής όμως να υπάρχει κάποια ανταπόκριση.
Κων/νος Χονδρός
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου