Γράφει ο Σπύρος Παπασπύρος
Ο ΟΟΣΑ έδωσε στην δημοσιότητα -την προηγούμενη εβδομάδα- την ποιοτική ανάλυση των διαγωνισμών PISA (2003 -2012).Ο διαγωνισμός διενεργείται κάθε τρία χρόνια και μετέχουν 15χρονοι μαθητές από τις χώρες του ΟΟΣΑ. Οι συμμετέχοντες εξετάζονται στα Μαθηματικά, στην Κατανόηση Κειμένου και στις Φυσικές Επιστήμες.
Το PISA δίνει πληροφορίες που δεν παρέχονται από άλλη διεθνή ή εθνική έρευνα :
• για τα κίνητρα μάθησης των μαθητών,
• τις στάσεις και πεποιθήσεις τους, -τις στρατηγικές μάθησης ,
• το κλίμα στο σχολείο,
• τις δραστηριότητες που οργανώνονται στο σχολείο,
• τα εξωσχολικά μαθήματα,
• την χρήση των νέων τεχνολογιών εντός και εκτός σχολείου.
Το 2012 η χώρα μας κατατάχθηκε στην τρίτη και τελευταία ομάδα, με μέση επίδοση χαμηλότερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.
Ανάμεσα σε 65 χώρες, στην Κατανόηση Κειμένου ήταν στην 39η θέση και στη 41η θέση στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες.
Ο ΟΟΣΑ κατατάσσει τα αποτελέσματα των χωρών σε έξι επίπεδα:
Το 1ο είναι το χειρότερο και το 6ο το καλύτερο. Με άριστα το 20, το 1ο αντιστοιχεί-περίπου-σε βαθμό έως 3,5 και το 6ο σε βαθμό από 16,6 και άνω.
Σύμφωνα με τα ευρήματα :
• Στο 1ο βρέθηκε ο ένας στους τρεις (35,7%) Έλληνες μαθητές στα Μαθηματικά, ο ένας στους πέντε (22,6%) στην Κατανόηση Κειμένου και ο ένας στους τέσσερις (25,5%) στις Φυσικές Επιστήμες. Οι αντίστοιχοι μ.ό. του ΟΟΣΑ είναι 23%, 18% και 17,8%.
• Στο 6ο δηλ στο καλύτερο επίπεδο, στα Μαθηματικά βρέθηκε το 0,6% των Ελλήνων, στην Κατανόηση Κειμένου το 0,5% και στις Φυσικές Επιστήμες το 0,2%. Οι αντίστοιχοι μέσοι όροι του ΟΟΣΑ είναι 3,3%, 1,2% και 1,2%.
Δηλαδή κινούμαστε αντίστροφα!
Στους αρνητικούς δείκτες η Ελλάδα είναι υψηλότερα από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ και στους θετικούς πολύ χαμηλότερα.
Η ανάλυση αναδεικνύει στους παράγοντες που σχετίζονται με τις χαμηλές επιδόσεις :
• το κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο της οικογένειας,
• οι μετανάστες,
• το φύλο,
• η προσχολική εκπαίδευση
ΚΑΙ για τα Μαθηματικά, η στάση απέναντι στο μάθημα : αυτο-αντίληψη, επιμονή, άγχος.
Συγκριτικά οι επιδόσεις άλλων των χωρών του ΟΟΣΑ : Βραζιλία, Γερμανία, Ιταλία, Μεξικό, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Τυνησία και Τουρκία, παρουσιάζουν βελτίωση στα Μαθηματικά από το 2003 έως το 2012 και μείωση του ποσοστού των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στο μάθημα.
Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου