Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

2 Πρωτοπορεί το Καρπενήσι με τα θερμαινόμενα πεζοδρόμια

Mπακογιάννης:Η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που εγκατέστησε μηχανισμό γεωθερμίας!..

Απο τις πρώτες ειδήσεις στο διαδίκτυο ήταν χθες τα θερμαινόμενα πεζοδρόμια του Καρπενησίου,έργο επι δημαρχίας Μπακογιάννη που δοκιμάστηκε στην πράξη αυτές τις μέρες λόγω του χιονιά.
Τα πεζοδρόμια στο Καρπενήσι καθαρίζονται πλέον μόνα τους από το χιόνι, καθώς εγκαταστάθηκε κατά την πρόσφατη αστική ανάπλαση σύστημα γεωθερμίας που ανακυκλώνει και θερμαίνει νερό σε βάθος 100 μέτρων.
Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένας «θερμός» διάδρομος στην επιφάνεια, που διατηρείται καθαρός και άρα ασφαλής για τους πεζούς, καθώς λόγω της θερμότητας το χιόνι που πέφτει εκεί, λιώνει.
Στο θέμα αναφέρθηκε με ανάρτησή του στο facebook και ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας και πρώην δήμαρχος της πόλης Κωστής Μπακογιάννης, καθώς το έργο ξεκίνησε το 2012, επί δημαρχίας του. «Μετακίνηση με ασφάλεια υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες. Παντού χιόνι, οι δρόμοι καθαροί» έγραψε μεταξύ άλλων στην ανάρτησή του.
Το ιστορικό του έργου
Το καλοκαίρι του 2012 ο δήμος Καρπενησίου (επί δημαρχίας Κώστα Μπακογιάννη) ανέθεσε, ύστερα από διαγωνισμό μια σειρά από παρεμβάσεις για την ανάπλαση και αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της πόλης. Το έργο είχε προϋπολογισμό 3,2 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας).
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού έγινε και ένα «αφανές» έργο -με την έννοια ότι για να φανεί...
έπρεπε να χιονίσει. Κάτω, λοιπόν, από το καινούργιο πεζοδρόμιο, σε μήκος 942 μέτρων (και πλάτος 60 εκατοστών) τοποθετήθηκε ένα σύστημα γεωθερμίας, με σκοπό μια διαδρομή στο κέντρο της πόλης να μην παγώνει ποτέ και να είναι ασφαλής για τους πεζούς.
Η λειτουργία του συστήματος είναι απλή. Οπως εξηγεί ο κ. Βασίλης Φακίτσας, περιφερειακός σύμβουλος (και ένας από τους επιβλέποντες μηχανικούς του έργου), η ενεργειακή «πηγή» του έργου βρίσκεται σε παρακείμενο πάρκινγκ. Εκεί πραγματοποιήθηκαν 18 γεωτρήσεις σε βάθος 100 μέτρων, όπου το νερό έχει μια σταθερή θερμοκρασία 12-14 βαθμών Κελσίου.
Σε κάθε γεώτρηση τοποθετήθηκε ένα διπλό κύκλωμα εναλλάκτη, δηλαδή ένα κλειστό σύστημα σωλήνων, που αντλούν και επιστρέφουν το νερό στο εσωτερικό της γης. Μέσω ενός δικτύου το νερό μεταφέρεται σε μια δεξαμενή, όπου με τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος και ηλιακών συλλεκτών θερμαίνεται περαιτέρω στους 30 βαθμούς Κελσίου. Και στη συνέχεια, με μονωμένους αγωγούς διακλαδίζεται κάτω από μια διαδρομή στο κέντρο της πόλης, θερμαίνοντας το πεζοδρόμιο. Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα: είτε όταν η θερμοκρασία στο έδαφος πέσει κάτω από τους 4 βαθμούς, ή όταν η θερμοκρασία του αέρα πέσει κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου.
«Το σύστημα δοκιμάστηκε πριν από λίγους μήνες, αλλά είναι η πρώτη φορά που το είδαμε να δουλεύει με τόσο χιόνι» λέει στην «Κ» ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης. «Χαιρόμαστε γιατί ανταποκρίθηκε εξαιρετικά και είχε θετική επίδραση αυτές τις ημέρες στη ζωή της πόλης. Ας μην ξεχνάμε ότι το Καρπενήσι αντιμετωπίζει για μια αρκετά μεγάλη περίοδο του έτους θέμα με το χιόνι και τον πάγο, οπότε η δημιουργία μιας ασφαλούς διαδρομής για τους κατοίκους είναι ζήτημα ποιότητας ζωής».
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το έργο θα λειτουργεί αντίστροφα το καλοκαίρι. Οχι με το να... δροσίζει το πεζοδρόμιο, αλλά «επαναφορτίζοντας» το υπέδαφος με το θερμικό δυναμικό που αφαιρεί τον χειμώνα. Η γεωθερμία, πάντως, αρχίζει τα τελευταία χρόνια να κερδίζει αργά αλλά σταθερά έδαφος στη χώρα μας. Εργα ψύξης ή/και θέρμανσης όπως αυτό στο Καρπενήσι, που βασίζονται στη χρήση γεωθερμικών αντλιών θερμότητας πραγματοποιούνται σε αρκετά σημεία της χώρας.


2 σχόλια :

Σανοφάγος είπε...

Είμαστε περήφανοι γιατί μας το υπαγορεύουν οι σελίδες ειδησιογραφίας. δεν μπορούμε μόνοι μας να αντικρίσουμε την πραγματικότητα που είναι ότι ο αυτοκινητόδρομος δίπλα είναι παγοδρόμιο και το θερμαινόμενο πεζοδρόμιο είναι 50m…

Ανώνυμος είπε...

Ας μας ενημερώσουν και πόσο κοστίζουν τα 60 μέτρα θερμαινόμενου πεζόδρομου/χρόνο να ξέρουμε πόσο μας στοιχίζει η διαφήμιση του Μπακογιάννη.